2015. november 28., szombat

Karácsonyig még elkészülhet...

Közeleg a karácsony és biztosan mindannyiotoknak van a szívében olyan személy, akit szívesen megajándékoznátok, legyen szó akár osztályban való névhúzáson alapuló ajándékozáson, akár családtagnak kedveskednétek valamivel. Amit én ajánlok nektek, az egy zokniból készíthető hóember, amit én magam is elkészítettem a napokban a barátaimnak, akik - állításuk szerint - nagyon örültek neki. :-) És hogy hogyan készül? Hát ilyen egyszerűen:

 
Készítsük elő a szükséges kellékeket. Rizs, mint töltő anyag, egy darab fehér, belül bolyhos (tehát téli, vastag) fehér zokni, olló, erős, fehér zsineg, díszítésnek: gombok, szalagok, hungarocell hópelyhek és gyöngyök (nagy fekete a két szemnek és egy hosszúkás narancsszínű az orrnak). Apró trükk: én egy régi zoknin kipróbáltam a hóembert, hogy biztosra menjek majd az új zoknival.

 
A látott módon ketté kell vágni a zoknit. Én a legnagyobb francia sportáruház egyik zokniját választottam (amelyik az ütős sportok osztályán található).

 
Kifordítottam a szárát, a zsineggel megkötöttem a vágott végét szorosan. Aztán visszafordítottam, és megtöltöttem rizzsel. Megráztam, aztán újratöltöttem újra. A végét megcsomóztam, szorosa kötöttem.

 
Ezután elválasztottam a testet a fejtől egy sállal, ami az én esetemben egy díszszalag volt, amit a méteráru boltban választottam. De persze, ha van otthon rongyoszsákotok, onnan is tudtok egy szép anyagdarabot választani.(Ha szalagot választotok, akkor ragasztóval kenjétek be a két végét, így nem bomlik tovább a vágott anyag.)

 
A zokni orrát levágtam, hogy sapka formát kapjak. Ti hagyhattok hosszabbat is, én a feliratozás miatt nem tudtam. :-) Ezt hozzávartam a fejhez, hogy ne mozduljon el, de anélkül is stabilan ül. A hópelyhet a sálhoz, a szemeket a fejre varrtam.

 
Két szép gombot a hasára varrtam, amitől még hóemberesebb lett.

 
A hóembereket számtalan variációban el tudjátok készíteni.

 
És íme a kész hóemberkék. Ha videós segítségre van szükségetek, én innen lestem el a technikát.
 
A hat darab nem több, mint másfél óra alatt készült el, úgyhogy igazán se időt, se különösebb kézügyességet nem igényel. Bátran készítsétek el és lepjétek meg vele, azt, akit szerettek, mert adni jó! :-)
 
Jó készülődést és szép adventet kívánok nektek!
 
Sok puszi: Viki :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése