2014. augusztus 3., vasárnap

Blogos díj :-)

Marosi Katalintól kaptam az alábbi blogos díjat, ami a következőkkel jár. Olvassátok!

Aki díjat kap, annak az alábbi szabályokat kell betartani:
 - Írd ki, kitől kaptad.
 - Írj tíz dolgot magadról.
 - Válaszolj a tíz kapott kérdésre!
 - Írj tíz kérdést és küldd tovább a díjat a tíz kiválasztott személynek!
 
Tíz dolog magamról (ez még nem olyan nehéz):
- Nagyon félek a tűtől, ezért nehezen lehet elküldeni vérvételre. Véradásra pedig egyáltalán nem, pedig nagyon szeretnék adni.
- Az óvodában perec volt a jelem.
- A középiskolában az egyik tanárunk két évig Nórának hívott, úgyhogy arra a névre is hallgatok.
- Egyszer búvárkodás közben láttam egy bébi polipot. Azt hiszem, akkor féltem a legjobban életemben.
- Utáltam a tesi órát. Tök béna vagyok minden fajta mozgásos dologhoz :-)
- A magyart viszont mindig is nagyon szerettem. Az érettségimre ezt írta rá a tanár: túlmutat a középiskolás tananyagon. Nagyon büszke voltam rá :-)
- Szeretem a cicákat, mindig is inkább macska, mint kutyapárti voltam. Egyszer megkért egy barátom, hogy sétáltassam meg a kutyáját, de én olyan hülyén fogtam a pórázt (mereven, magamtól messzire eltartva), hogy mindenki rajtam röhögött a sétáltatón szerintem.
- A legrégebbi barátnőmmel a könyvtárban barátkoztunk össze. Előtte nagyon utáltam, mert minden mesemondó versenyt megnyert helyettem :-)
- Szeretem a kemény rock zenét. Úgy szoktam bömböltetni a fülemben az iPod-on, hogy a buszon ijedten néznek rám a mellettem állók.
- Van egy mondásom, ami a legközelebbi barátaimra mind igaz: ha éjszaka közepén felhívnám, hogy kéne az egyik veséd, akkor nem visszakérdezne, hogy miért? Mi történt? Hanem azt kérdezné: a jobb vagy a bal?
 
És Kati kérdései:
1. Mikor kezdtél el írni, és mi volt az a dolog, ami erre rávezetett?
Már írogattam a főiskola alatt is, de inkább cikkeket a suli újságba, aztán később az első munkahelyemen, egy megyei lapnál kisebb tárcákat és jegyzeteket. Az első befejezett történetem a Szívritmuszavar volt, ekkor voltam 24 éves. Hogy mi vezetett ide? Egyrészt egy nyári emlék, másrészt pedig a tény, hogy mindig is szerettem a jó történeteket, hogy imádok olvasni és bennem is élt a vágy, hogy alkossak valamit, amit megmarad.

2. Ki a kedvenc íród?
Könnyű: Szabó Magda.
 
3. Ki a legfőbb példaképed?
Nehéz lenne ide most egy nevet írnom, mert több is van: van, aki az embersége miatt, más az ereje miatt, megint más az írói tehetsége és kitartása miatt. Amúgy elég rossz emberismerő vagyok, ezért nem egyszer volt már, hogy hatalmasat csalódtam olyanban, akiben korábban megbíztam. De egyre jobban sikerül kiismernem az embereket, szóval fejlődök :-)
 
4. Van-e olyan karaktered, akit magadról mintáztál?
Hmm... Igen, volt :-)
 
5. Mi a kedvenc alkotási műfajod?
Újabban nagyon szeretek novellázni. Gyorsabb, ütősebb és kevesebb időt vesz igénybe, mint egy regény, gyakorlásnak kiváló. Minden írópalántának ajánlani tudom!
 
6. Hallgatsz zenét alkotás közben?
Csak álmodozáshoz. Ha írok, még a legyek is kirepülnek a szobából és a szomszéd is lehalkítja a mulatós zenéjét.
 
7. Honnan nyered az ihletet?
Sok helyről: zenéből, filmekből, könyvekből, az életből, barátok elmeséléséből, de még a buszon is mindig figyelek sosem lehet tudni, hogy mit csíp el az ember :-) Amúgy pedig nem szeretek itthon bezárva lenni, mert hiszem: egy író csak úgy tud hitelesen írni az emberekről, a körülötte levő világról, ha maga is benne él és aktív részese. Egy szobából nem tudhatjuk meg, milyen érzés, ha megmásszunk egy meredek falat, ha összeszorítja a hideg víz a tüdőnket, ha elcsúszunk a jégen, ha félrevezet minket, akit barátnak hittünk, ha meg kell siratnunk valakit, akit elvesztettünk.
 
8. Van-e más hasonló hobbid az írás mellett?
Régen sokat rajzoltam, főleg barátokról portrét, de már kevés időm van ilyesmire. Nagyon szeretek barkácsolni és lakást felújítani is. Szívesen töltöm az időmet a barátaimmal, bár már igazi kihívás összetrombitálni a társaságot, annyi helyen vagyunk :-) Szeretek kajakozni, futni, ping-pongozni és sétálni az erdőben.Imádom az állatokat, ezért szívesen megyek ki az állatmenhelyre is. Van egy perzsa cicám, otthon őt kényeztetem.
 
9. A további céljaid mennyiben kötődnek az íráshoz?
Az írás nagyon fontos része az életemnek, de nem az életem. Meghatározza a napjaimat, a szabadidőmet és azt, hogy mit gondolok magamról, de persze emellett még számtalan fontos dolog van. Szeretek új dolgokat tanulni és új emberekkel megismerkedni, szívesen utazok sokat és sokfelé. De mit sem érnének az élmények, ha nem örökíthetném meg őket a regényeimben :-)
 
10. Mik a távlati terveid az írás terén?
Szeretnék még sok-sok könyvet írni. Nem tudom, hogy lesz-e rá lehetőségem, igényelni fogják-e az olvasók, de én nagyon szeretnék. Sok történet van a fejemben, amit papírra szeretnék vetni, remélem, lesz rá lehetőségem. Szívesen kipróbálnám magam más területeken is, megpróbálné dalszöveget, forgatókönyvet vagy mesét is írni. De ezek inkább csak olyan álomfélék :-)
 
 
 
 
Én viszont nem szeretnék megjelölni tíz bloggert, akiknek továbbküldeném a kérdéseket. Túl sok jó blog van és nem tudok csak tizet kiválasztani. Vérezne sokakért a szívem. Inkább arra bíztatok mindenkit, aki olvassa és van blogja, hogy linkeljen be engem és válaszoljon a kérdésekre ő is, ha ír vagy írni szeretne :-)

3 megjegyzés: